Op bezoek bij Eagle Hengelsport

(Gepubliceerd in HAAK 1 2024) In Rotterdam en omgeving zijn er diverse winkels te vinden waar je uitstekend terecht kunt voor je hengelsportmaterialen. Anders dan bij het online shoppen, krijg je er de belangrijke info en advies bij, en kun je de spullen eens rustig bekijken en in handen houden. Een van die winkels is Eagle Hengelsport aan de Pleinweg 184 in Rotterdam.

Door Gijs Nederlof

gevel640

Zeker, ook op internet kun je prima hengelsportproducten aanschaffen, maar je moet dan wel goed weten welke producten je nodig hebt, want een stukje advies ontbreekt vaak bij het online shoppen. Hengelsport is natuurlijk veel meer dan alleen maar aan de waterkant zitten. Het is ook een stukje beleving; gezellig over je hobby kletsen en tips en trucs uitwisselen met andere sportvissers. Dit is voor velen een belangrijk onderdeel van onze hobby. Ook voor het aanschaffen van de juiste hengelsportvergunning zijn de winkels de perfecte plaats om eens naar binnen te stappen.

eigenaar640

De winkel van Eagle Hengelsport bestaat al vanaf 1991 en is onder leiding van eigenaar Rinus Huiberts uitgegroeid tot een begrip in Rotterdam en omgeving en dat is natuurlijk niet voor niets. De winkel is iets groter dan 60 vierkante meter en heeft werkelijk alles te bieden wat jij als enthousiaste sportvisser nodig hebt. Rinus kun je bijna niet missen; zijn vaste stek is de stoel achter de balie. Vanaf die plaats kan hij de winkel en de Pleinweg overzien. Ongezien binnenkomen is bijna niet te doen. Rinus heeft je eerder gezien dan jij hem. De koffie staat vaak al voor je gereed als je de winkel binnenstapt.

Naast hengelsportwinkelier is Rinus ook een enthousiast sport- en wedstrijdvisser. Kenners van het wedstrijdcircuit weten dat hij in zijn jongere jaren een geducht tegenstander was als je naast hem kwam te zitten tijdens een wedstrijd.

winkel2

Opvallend zijn de openingstijden. Ik ben in de ruim twintig  jaar dat ik rondloop in de hengelsportwereld nog geen winkel tegengekomen die 7 dagen per week vanaf 6.00 uur in de ochtend geopend is. Dit is natuurlijk goed om te weten als je ’s ochtends vroeg nog aas of materialen nodig hebt. De winkel wordt dan ook druk bezocht door sportvissers die op zoek zijn naar zagers en zeepieren voor het vissen vanaf de kust of de Rotterdamse havens vlakbij. Aas voor de witvissers is er ook ruim voorhanden. Het is wel verstandig om vooraf het levend aas dat je nodig hebt te reserveren.

winkel1640

Als lid van HSV Groot Rotterdam ben je natuurlijk al in het bezit van een Vispas. Ga jij nu in de wateren van HSV Groot Rotterdam vissen met een vismaat die nog geen lid is, dan is het aan te raden om bij Rinus langs te gaan; hij weet precies welke vergunning je nodig hebt. Bijkomend voordeel is dat hij ook goed op de hoogte is van de topstekken in en om de stad Rotterdam. Als roofvisser is het immers altijd handig om van een kenner te horen waar je het beste je kunstaas zwemles kunt geven, of om even te horen of er nog tong gevangen wordt op de Waterweg.

Eagle HS is gevestigd aan de Pleinweg 184 in Rotterdam. Telefonisch is de winkel te bereiken onder nummer 010-4811833. Meer info kun je op Facebook vinden onder ‘Eagle hengelsport’.

• Hits: 128

Meer weten over?

Kijk snel wat de eerstvolgende activiteiten zijn en doe gezellig mee.

Gebruik onderstaande link voor meer informatie om lid te worden.

Vergunningen

Gebruik onderstaande link om snel een vergunning aan te vragen.

Viswaterkaart

Gebruik onderstaande link voor meer informatie om lid te worden.