Sportvisser gedraag je!

Als hengelsportvereniging worden we steeds vaker geconfronteerd met klachten van omwonenden van ons viswater: Overlast, rommel, en schade aangebracht door ( sport) vissers.

Ook wordt er vaak gevist op plaatsen waar dat niet is toegestaan. Dit staat dan vaak al aangegeven met bordjes met de vermelding "verboden te vissen"of "verboden toegang"
Zeker in gebieden met een hoge hengeldruk, zoals de Krimpenerwaard, speelt dit.
Het is niet toegestaan om zomaar in een weiland te gaan staan vissen, visrecht in een bepaald gebied betekent niet automatisch looprechten!
Recent kregen wij de melding van een bewoner dat hij per se niet meer wilde dat er in het water rondom zijn huis wordt gevist.
Hieronder volgt de een stukje van de tekst uit zijn email als antwoord op onze vraag wat zijn redenen hiervoor waren:

Onze redenen zijn gelegen in het feit dat wij diverse blinkers hebben hangen in de bomen, onze honden al 2 x een haak in de voetzool hebben gehad van een achtergelaten vishaak, wij een schaap af hebben moeten laten maken om dat het visdraad zijn poot doorgesneden had tot op het bot, de vissers vuilnis / etensresten achterlaten in de natuur, de vissers uitwerpselen/toiletpapier achterlaten in de bosjes naast onze brug enz. enz. Redenen te over en wij hebben inmiddels al voor een paar honderd euro kosten bij de dierenarts gemaakt.

Van een dergelijk antwoord schrik je en realiseer je dat de sportvisser een verantwoording heeft aan de waterkant ten opzichte van de bewoners en de hengelsportvereniging.
Verpest het niet voor je zelf en anderen!

Rommel
Ruim je rommel op en respecteer bordjes  en aanwijzingen van bewoners of recreatiegebieden  rond de plaats waar je je sport uitoefen.
Gedraag je als gast dan ben je altijd welkom.

• Hits: 3407

Meer weten over?

Kijk snel wat de eerstvolgende activiteiten zijn en doe gezellig mee.

Gebruik onderstaande link voor meer informatie om lid te worden.

Vergunningen

Gebruik onderstaande link om snel een vergunning aan te vragen.

Viswaterkaart

Gebruik onderstaande link voor meer informatie om lid te worden.